پوستر چیست¿

سوالی که همیشه برای من مطرحه، اینه که چرا ما اغلب به دنبال تعریف دقیقی از مفاهیم مختلف هستیم. شاید این برای ما به یک عادت تبدیل شده، که برای خودمون یک چهارچوب مشخص تعیین کنیم. ولی خوشبختانه در آثار گرافیکی، به ویژه در طراحی پوستر، طراحان همواره به دنبال قانون شکنی بودند. ما از محدودیت بیزاریم و همواره به دنبال آزادی و کشف راه‌ها و روش‌های جدید در بیان مفاهیم خودمون هستیم.

طراحی پوستر خلاقانه سوتکا

تخفیف 50 درصدی طراحی لوگو!

طراحی پوستر هنری سوتکا

طراحی پوستر و بنر، می‌تونه فضای مناسبی برای انتقال مفاهیم هنری، تبلیغاتی و… ایجاد کنه. پوسترها، بنرها، استندها، استرابوردها، بیلبوردها و… همه و همه به ما این امکان رو می‌دن که بتونیم بدون کمک زبان با مخاطبانمون حرف بزنیم. تفاوت این ابزارها می‌تونه بیشتر به مکان نصب اونها و هدف استفاده از اونها مربوط باشه. که باعث می‌شه در ابعاد و جنس های مختلفی طراحی بشن و هرکدوم ویژگی خاص خودشونو داشته باشن.

 عناصر موردنیاز طراحی پوستر چیست¿

 در طراحی پوستر تبلیغاتی، تلفیقی از هنر گرافیک و هنر تبلیغات به کار می‌ره. به نظر من پوسترها هم مانند ما انسان‌ها دارای یک هدف و یک رسالت خاص هستن. بنابراین ما موظفیم که در طراحی پوسترها ویا بنرها، به گونه‌ای عمل کنیم که به طور کامل بیان کننده هدف و رسالتشون باشه.

بسته به هدف طراحی پوستر تبلیغاتی و یا هر پوستر دیگری، به شکل ویژه‌ای از المان‌های مختلف در فضای پوستر استفاده می‌شه. شاید بشه گفت به طور کلی در طراحی بنر حرفه‌ای، المان‌های رنگ، فونت و شکل به گونه‌ای هنرمندانه و خلاقانه در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک مفهوم خاص رو منتقل می‌کنن.

عناصر طراحی پوستر سوتکا
طراحی پوستر مینیمال سوتکا

گاهی نیازه که ما در طراحی پوستر ساختارها رو بشکنیم و مفاهیم رو به گونه‌ای به ذهن مخاطب القا کنیم که تا ابد در ذهنش بمونه. گاهی تنها با یک المان ساده می‌شه هزاران کلمه و احساس رو به مخاطب انتقال داد. این اتفاق در سبک‌های طراحی پوستر مینیمال ، بیشتر به چشم می‌خوره.

در ادامه با ما باشید تا با اهداف و کاربردهای طراحی بنر حرفه ای، پوستر ویا هرآنچه که برای انتقال مفاهیم از اون استفاده می‌شه، بیشتر آشنا بشید.

مهم ترین کاربرد طراحی پوستر چیست¿

یکی از کاربردهای بسیار مهم طراحی پوستر، تبلیغاته. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش رسانه‌ها، اهمیت تبلیغات بیش از پیش احساس می‌شه. شاید تا 10 سال پیش کسی فکر نمی‌کرد که تکنولوژی گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفت کنه، که هر روز با این حجم سنگین از اطلاعات روبه رو بشیم. اما واقعیت اینه که این اتفاق افتاده. ما بسته به نوع دیدگاهمون، می‌تونیم اجازه بدیم این رویدادها روی ما تاثیر منفی بذارن ویا از اتفاقات به نفع خودمون استفاده کنیم.

کاربرد طراحی پوستر سوتکا

نظر شما چیه.؟ آیا باید شاهد رکود کسب و کارهای سنتی باشیم، یا با یادگیری روش های جدید، به رشد کسب و کارمون بپردازیم.؟ آیا امروز باید منتظر مشتری بمونیم، یا باید خودمون به سراغش بریم.؟ به نظر شما بهترین روش جذب مخاطب در دنیای امروز چی می‌تونه باشه.؟

برای تبلیغات موثر چه راه هایی وجود دارد¿

شاید درحال حاضر بیش از پیش شاهد رکود کسب و کارهای سنتی باشیم. چرا که عصر امروز، عصر اینترنته و ما برای رسیدن به موفقیت بهتره راه استفاده از این فرصت رو یادبگیریم. اگر دیروز برای تبلیغات موثر از طراحی بنرهای چاپی استفاده می‌شد. امروز نگاه‌ها بیشتر برروی شبکه‌های اجتماعی، سایت های اینترنتی، اپلیکیشن‌ها و به طور کلی فضای مجازی متمرکز شده. بنابراین نیاز به روش‌های جدید برای تبلیغات موثر، بیشتر از قبل احساس می‌شه.

تبلیغات اینترنتی سوتکا
روش های موثر تبلیغات سوتکا

یکی از روش‌های فوق‌العاده موثر برای تبلیغات در عصر حاضر، طراحی پوستر اینترنتی هست. برای طراحی بنر تبلیغاتی، باهدف تبلیغات اینترنتی، باید به دنبال راه‌های جدید باشیم تا بتونیم بین حجم بالای تبلیغات اینترنتی، افراد رو به سمت خودمون جذب کنیم. این روش‌ها روز به روز در حال به روز شدنه و به نظر من، این موضوع یکی از جذابیت‌های فضای اینترنته.

بهترین راه رشد و پیشرفت کسب و کار چیست¿

با تبدیل شدن جهان به یک دهکده اینترنتی، نیاز به پویایی، تحرک و هیجان خیلی بیشتر از قبل شده. چرا که اگر سکون رو بپذیریم و پویا نباشیم، محکوم به شکستیم. چرا شکست.؟ چون رغبای ما روز به روز در حال یادگیری روش‌های تازه و به کاربردن اونها در تجارتشونن. درحالی که ممکنه ما با همون اطلاعات و روش‌های قدیمی، در حال فرو رفتن در گرداب شکست باشیم. راه حل چیه.؟

یادگیری فضای مجازی سوتکا
یادگیری شبکه های اجتماعی سوتکا

یادگرفتن، یادگرفتن، یادگرفتن و اقدام کردن.

ما می‌تونیم از همین امروز از فضای جذاب اینترنت به نفع خودمون استفاده کنیم. با طراحی پوستر سایت، ما می‌تونیم از فضای سایت‌های اینترنتی به نفع خودمون استفاده کنیم. اینترنت و فضاهای مجازی پرمخاطبی مثل اینستاگرام، تلگرام و … فضاهای فوق‌العاده‌ای برای معرفی ما به افراد هستن. و بهترین گزینه برای تبلیغات در این فضاها طراحی حرفه ای پوستر و بنرهای اینترنتیه. کافیه مخاطب هدفمون رو بشناسیم، نیازهاشو درک کنیم و برای رفع هرچه بهتر این نیازها اقدام کنیم.

ما، حتی اگر بهترین خدمات رو هم ارائه بدیم، اما کسی از خدماتمون اطلاعی نداشته باشه، به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. هر زمان که نیاز مخاطب رو شناختید، بی درنگ برای طراحی پوستر اینترنتی اقدام کنید و خدماتتونو به بهترین شکل ممکن معرفی کنید. در ادامه با ویژگی های بنرهای اینترنتی در هریک از فضاهای اینترنتی بیشتر آشنا می‌شیم.

در طراحی پوستر اینترنتی باید به چه نکاتی توجه کرد¿

هرچیزی و هر رویدادی در این دنیای پهناور، نسبیه. به این معنا که، ممکنه یک پوستر از نظر یک سری افراد فوق العاده باشه. در حالی که از نظر افراد دیگه ای خیلی هم جالب نباشه. اما به طور کلی اگر بخوایم تا حدودی نکات طراحی پوسترهای جذاب رو بررسی کنیم ، بهتره اول با بخش‌های پرمخاطب فضای اینترنت آشنا بشیم. اگر فعالیت‌های روزانه خودتون در اینترنت رو بررسی کنید، می‌تونید اطلاعات زیادی در زمینه رفتار دیگران در رابطه با فضای مجازی به دست بیارید.

شبکه های اجتماعی سوتکا

 همونطور که افراد رو میشه از نظر آداب و رسوم و محل جغرافیایی به دسته های مختلفی تقسیم کرد، کاربران اینترنت هم بر اساس نیازشون در شبکه های اجتماعی پراکنده شدن و به دسته های مختلفی تقسیم شدن. از جمله این فضاها می‌شه به اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر، فیس بوک، سایت‌های اینترنتی و … اشاره کرد.

طراحی پوستر اینستاگرام به چه صورت است¿

به نظر شما هدف افراد از استفاده از فضای اینستاگرام چیه.؟ برای مشاهده عکس‌ها، کلیپ‌ها و اطلاعات، چه مقدار زمان میذارن.؟ آیا هر نوع پوستر اینترنتی مناسب فضای اینستاگرام هست.؟ این سوالات در زمیه دیگر شبکه‌های اجتماعی هم صدق می‌کنه.

تبلیغات اینستاگرام سوتکا
طراحی پوستر اینستاگرام سوتکا

با جواب دادن به سوالات بالا می‌تونیم به درک بهتری از نیاز مخاطب در هریک از بخش‌های فضای مجازی برسیم و تبلیغات خودمونو به شکل بهتری، هدفمند کنیم. به عنوان مثال در طراحی پوستر اینستاگرام، بهتره از المان‌هایی استفاده بشه که به طور واضح و شفاف، نشون دهنده هدف بنر یا پوستر باشه. چرا که هدف مردم از حضور در اینستاگرام، بیشتر سرگرمی و مطلع شدن از بافت زندگی و فرهنگ افراد دیگه ست. و از روبه رو شدن با تبلیغات خسته کننده بیزارن.

امروزه افراد با توجه به حجم بالای اطلاعات اینستاگرام، بیشتر از چند ثانیه برای تبلیغات وقت صرف نمی‌کنن. مگر اینکه، تبلیغات به قدری جذاب بوده و شامل پیشنهادات قابل توجهی باشه، که نتونن ازش دست بکشن.

برای جذب مخاطبان اینستاگرام بهتره اون‌ها رو هیجان زده کنیم. و با طراحی پوسترهای جذاب با رنگ های مناسب، حس و حال فوق العاده ای رو به اونها منتقل کنیم. که روزشونو بسازه و در ذهنشون حک بشه.

کمپانی های بزرگ چگونه به کمک طراحی پوستر اینستاگرام تبلیغات موثر ارائه می کنند¿

امروزه بیشتر کمپانی های بزرگ روی تبلیغات اینترنتی تمرکز کردن. به خصوص در فضای اینستاگرام بنرهای زیادی از این شرکت‌ها به چشم می‌خوره که به گونه‌ای هنرمندانه با زندگی روزانه مردم عجین شده. چرا ما از این فرصت استفاده نکنیم و کسب و کار خودمونو رشد ندیم.؟ چرا نباید به جای تسلیم شدن به شرایط، از اونها به نفع خودمون استفاده کنیم.؟ شما می‌تونید با طراحی پوسترهای خاص، کسب و کارتونو وارد فضای زندگی افراد کنید. و به یک خانواده صمیمی تبدیل بشید. خانواده‌ای که رشد تک تک اعضاش براش مهمه و در کنار اون‌هاست نه در مقابل اون‌ها.

تبلیغات اینستاگرام کوکاکولا 1.سوتکا
تبلیغات اینستاگرام کوکاکولا 2.سوتکا

گروه طراحی سوتکا با ارائه طرح‌های خلاقانه برای تبلیغات اینترنتی شما، و با هدف کمک به رشد کسب و کار شما، در تلاشه که بهترین خدمات رو به شما عزیزان ارائه بده. تا در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، بتونید به کمک فضای اینترنت بیش از پیش بدرخشید.

امیدواریم که این مطالب براتون مفید بوده باشه. از همراهی شما سپاسگزاریم. اگه به اطلاعات بیشتری در زمینه طراحی پوستر اینترنتی نیاز دارید می‌تونید به بخش مقالات سوتکا در زمینه طراحی پوستر و بنر مراجعه کنید.

چرا طراحی پوستر با سوتکا¿

عشق به کار

همیشه گفتیم، بازم می‌گیم! تیم سوتکا عاشق کارشه. یک طراحی حرفه ای، علاوه بر علم و خلاقیت، به عشق نیاز داره. به نظر من با عشق، می‍شه همه چیزو شگفت انگیز کرد. مخصوصا پوسترهارو!

تبلیغات خلاقانه مکدونالد سوتکا
هدف طراحی پوستر سوتکا

درک هدف شما از طراحی پوستر

مسلما شما برای یک هدف خاص و ویژه به طراحی پوستر اینترنتی نیاز پیدا کردید. این وظیفه سوتکاست که با طرح سوال‌های درست و هدفمند، به درک درستی از نیازها و اهداف شما برسه. تا طرحی رو براتون بزنه که همه جوره با خواسته شما منطبق باشه.

طراحی پوستر طبق اصول برندینگ

برندینگ یکی از مسائلیه که میشه گفت اکثر صاحبان کسب و کار علاقه ویژه ای بهش دارن. خود سوتکا هم از این قاعده مستثنی نیست! سوتکا به اصول برندینگ آگاهه. و همه تلاش ما اینه که با ارائه طرح های حرفه ای، شما رو هرچه بیشتر و بهتر به بازار هدفتون معرفی کنیم.

برندینگ طراحی پوستر سوتکا
ایده طراحی پوستر سوتکا

طراحی پوستر با استفاده از المان‌های جذاب بصری

یکی از ویژگی‌های مهم یک پوستر اینترنتی، انتقال سریع مفاهیم موردنظر ما به مخاطبه. در فضای نامحدود اینترنت، خلاقیت، جذابیت، ایده های نو و طرح های حرفه ای، حرف اول رو می زنن. سوتکا به بزرگنمایی های دروغین تبلیغاتی علاقه ای نداره. بلکه به دنبال انتقال درست و صادقانه مفاهیم عمیق نهفته در طرح هاست. پوسترهای سوتکا دروغ نمی گن! بلکه آنچه که هست رو به صورتی شیوا و عیان، بیان می کنن.

کیفیت بالای طرح ها

کیفیت، ویژگی مهمیه که برای سوتکا خیلی خیلی اهمیت داره. زیباترین پوسترها هم، اگر کیفیت خوبی نداشته باشن، نه تنها تاثیر مثبتی ندارن. بلکه ممکنه باعث ایجاد احساس منفی در مخاطب بشن. سوتکا همیشه به دنبال انتقال بهترین احساس به مخاطبه.

کیفیت طراحی پوستر سوتکا
طراحی پوستر زیبا سوتکا

نظارت مستمر شما در طراحی

شما نه تنها در طراحی پوستر، بلکه در تمام زمینه های فعالیت سوتکا، در کنار ما هستین. شما خالق طرح خودتون هستین. سوتکا هم در کنار شماست تا به این کار سرعت ببخشه.

امکان ویرایش مجدد طرح

بعد از طراحی پوستر نهایی، شما این امکان رو دارید که تغییرات موردنظرتونو در پوستر اعمال کنید. گروه طراحی سوتکا دوست داره با طراحی پوستر های حرفه‌ای و خلاقانه، به شما در رشد خودتون و کسب و کارتون کمک کنه. و این کارو با تعهد تضمینی انجام می‌ده.

طراحی پوستر حرفه ای سوتکا

سوالات متداول سوتکایی ها

طراحی پوستر برای چه کسب و کارهایی نیازه¿

هر کسب و کاری که تصمیم گرفتید در اون پیشرفت چشمگیر داشته باشید!

طراحی پوستر یک هنر چند بعدیه که می‌تونه به تماااام زبان‌ها حرف بزنه. بدون اینکه نیازی به زبان داشته باشه! کافیه یک پوستر خلاقانه داشته باشید تا بدون هیچ حرفی در تمام دنیا شناخته بشید.

امتیاز (5 / 1)








از کجا بدونم چه طرحی مناسب کسب و کار منه¿

نیازی نیست شما بدونید. گروه طراحی سوتکا خوشحال می‌شه که این کارو بپذیره. شما فقط کافیه شرح کلی کسب و کار و یا هر هدفی که برای طراحی پوستر دارید رو به ما بگید. بقیه ش با سوتکا.

امتیاز (5 / 1)








اگر یک پوستر با ابعاد مختلف بخوام باید چیکار کنم¿

دقیقا این یک موضوع خیلی مهمه. چرا که شما ممکنه در فضاهای مجازی مختلفی مثل سایت، اینستاگرام، واتس آپ و… نیاز به درج پوسترتون داشته باشید. ما این موضوعو از قبل پیش‌بینی کردیم و طراحی پوستر رو در چند ابعاد مختلف براتون انجام می‌کنیم.

امتیاز (5 / 1)








اگه از طرح پوسترم خوشم نیومد چی¿

ما به شما اطمینان می‌دیم که صد در صد از طرحتون رضایت دارید. چرا.؟ چون شما قدم به قدم در طراحی پوستر با ما همکاری می‌کنید. و سوتکا نظرات شما رو در طرح اعمال می‌کنه. پس جای هیچ نگرانی نیست. شما از قبل می‌دونید که قراره چی رو تحویل بگیرید.

امتیاز (5 / 1)








هزینه طراحی پوستر چطوری محاسبه می‌شه¿

شما با توجه به پلن‌های طراحی پوستر، طرح مورد نظرتونو انتخاب می‌کنید. بسته به اینکه چقدر زمان، انرژی و خلاقیت روی طرحتون اعمال بشه هزینه پوستر محاسبه می‌شه و از قبل بهتون اعلام می‌شه.

امتیاز (5 / 1)








امتیاز (5 / 1)