تفاوت لوگوهای نوشتاری، تصویری و ترکیبی در چیست ¿

لوگوها انواع مختلفی دارن که به طور کلی می‌شه اونهارو به سه دسته نوشتاری، تصویری و ترکیبی تقسیم کرد. سازمان‌ها بسته به اینکه هدفشون از طراحی نشان تجاری چی باشه ممکنه به یکی از انواع لوگو تمایل بیش‌تری داشته باشن. ممکنه یک سازمان فقط هدفش این باشه که نام خودش رو برند کنه. بنابراین ممکنه لوگو نوشتاری رو به عنوان لوگو سازمان خودش انتخاب کنه.

از طرفی ممکنه سازمان دیگه‌ای هدفش این باشه که با شنیدن اسمش، یک تصویر از زمینه‌های فعالیتی سازمان در ذهن مخاطب شکل بگیره. و لوگو تصویری رو انتخاب کنه. اما اگر شما به ترکیبی از این دو دسته نیاز داشته باشین، لوگو ترکیبی می‌تونه انتخاب مناسب‌تری باشه. چون همون‌طور که از اسمش پیداست، ترکیبی از لوگو نوشتاری و تصویری رو شامل می‌شه.

انواع لوگو سوتکا

طراحی لوگو نوشتاری (لوگوتایپ)

در لوگو نوشتاری، نام برند به عنوان سوژه اصلی درنظر گرفته می‌شه. و از فونت و رنگ‌بندی جذاب متناسب با نوع کسب‌وکار و تجارت شما استفاده می‌شه. تا نام شرکت یا سازمان، به یک لوگو ماندگار تبدیل بشه. لوگو شرکت کوکاکولا می‌تونه مثال خوبی برای این دسته باشه.

طراحی لوگو تصویری (آیکونیک)

در لوگو تصویری یا آرم تجاری، از یک نماد یا آیکون به عنوان نشان اصلی برند شما استفاده می‌شه. لوگو تصویری می‌تونه موضوع کسب‌وکار شما و وجه تمایز شرکت یا سازمان شما با دیگر شرکت‌ها رو، با یک نماد خاص نشون بده. گرچه لوگو تصویری می‌تونه نشون دهنده وجه تشابه سازمان‌ها هم باشه. به عنوان مثال در زمینه‌های ورزشی نمادهایی وجود دارن، که در اکثر لوگوهای ورزشی به چشم میان و به نوعی نشون دهنده زمینه فعالیت سازمان‌های ورزشی هستن.

طراحی لوگو ترکیبی (متن و تصویر)

شاید بشه گفت کامل‌ترین نوع لوگو از نظر میزان اطلاعات تصویری، لوگو ترکیبی هست. که در اون از هردو المان متن و تصویر به صورت یکجا استفاده می‌شه. این دو المان به صورت کاملا هماهنگ و تاثیرگذار، شاکله لوگو رو تشکیل می‌دن. رنگ‌بندی لوگو ترکیبی از اهمیت بالایی برخورداره. و بهتره از رنگ‌هایی برای نشان و نوشتار استفاده بشه، که باهم هماهنگ باشن. و ذهن مخاطب رو در یک راستا متمرکز کنن. در این صورت مخاطب می‌تونه ارتباط بهتری با لوگو و کسب و کار شما برقرار کنه.

امیدواریم که این مطالب براتون مفید بوده باشه. اگه به اطلاعات بیشتری در زمینه انواع لوگو نیاز دارید می‌تونید به بخش مقالات سوتکا در زمینه طراحی لوگو مراجعه کنید.

چرا طراحی لوگو با سوتکا ¿

عشق به کار

تیم سوتکا عاشق کارشه، و تمام خدماتشو با انرژی فوق‌العاده و با هدف خدمت به شما سوتکایی‌های عزیز به انجام می‌رسونه. ما ایمان داریم، که عشق به کارمون در تاروپود طرح‌هامون جریان داره. و امیدواریم این انرژی بی‌پایان به کسب‌وکار شما هم رونق بیشتری بده.

عشق به کار طراحی لوگو سوتکا
طراحی لوگو تصویری سوتکا

تحقق لوگو، منطبق با تصور شما!

زمانی که شما به سوتکا اطمینان می‌کنید و طراحی لوگو خودتون رو به ما می‌سپرید. ما برای قدردانی از شما، و برای اجرای طرح به بهترین شکل ممکن، وظیفه داریم به نیاز شما خوب گوش کنیم. و اطلاعات کافی از شما، سلیقه شما، هدف شما از طراحی لوگو و زمینه‌های فعالیت و کسب‌وکارتون به دست بیاریم. تا لوگویی رو براتون طراحی کنیم، که با تمام وجود دوستش داشته باشید. و احساس کنید که این لوگو، از ازل تا ابد به شما تعلق داشته و دقیقا چیزیه که شما می خواستید.

خلق لوگو، توسط خود شما!

سوتکا باید اعتراف کنه که ما طراح لوگو شما نیستیم!

این شما هستید که در تمام مراحل طراحی لوگو، ناظر و مشاور ما هستید. در واقع این شما هستید که برند خودتونو خلق می‌کنید. ما فقط افکار شما رو روی کاغذ میاریم. تا بتونید اونهارو به صورت یک تصویر زیبا و به یادموندنی لمس کنید و کسب و کارتونو از همیشه جذاب‌تر و خاص‌تر کنید.

خلق لوگو در طراحی لوگو سوتکا
برندینگ طراحی لوگو سوتکا

تسلط سوتکا به اصول برندینگ

اگر سری به مقالات سوتکا زدید، بخش برندینگ رو حتما مطالعه کنید. اگر بدونید که لوگو، تا چه حد روی پیشرفت کاری و برندینگ شما موثره. خیلی زودتر برای خلق اون اقدام می کنید.

گرچه یک لوگو به تنهایی نمی‌تونه یک سازمان رو برند کنه، و عوامل بسیار زیادی در این موضوع دخیل هستن. سوتکا به اصول تبلیغات و برندینگ آگاهه و در طراحی لوگو شما تمام این اصول رو رعایت می‌کنه.

لوگو با قابلیت زوم بینهایت!

یک لحظه به لوگو شرکت اپل فکر کنید. حالا تصویر لوگو رو در ذهنتون تار کنید. چه حسی نسبت به تصویر جدید پیدا کردید؟

کیفیت تصویر لوگو تاثیر بسسسسیاااار زیادی در ذهن مخاطب داره. تیم سوتکا برای این موضوع اهمیت زیادی قائله. ممکنه بعد از طراحی لوگو نیاز باشه شما ابعاد لوگو رو تغییر بدین، تا برای استفاده در تمام فضاهای تبلیغاتی مناسب باشه. خبر خوب اینه که، لوگوهای سوتکا قابلیت بزرگنمایی تا بینهایت رو دارن!!! ما فکر همه جارو کردیم.

کیفیت بینهایت بالا طراحی لوگو سوتکا
نقض قانون طراحی لوگو سوتکا

نقض قانون طراحی!

یکی از قوانین طراحی گرافیک، اینه که فرمت لایه باز طرح‌ها در اختیار کسی قرار نگیره. چرا که این موضوع با اصل کپی رایت همخونی نداره، و بعضی از افراد ممکنه بخوان از این موضوع سوء استفاده کنن.

اما سوتکا به شما اطمینان داره و ایمان داره که طرح خودتونو به راحتی در اختیار کسی قرار نمی‌دین. چرا که این کار بیشتر به خودتون لطمه می‌زنه تا دیگران. این کار باعث می‌شه از لوگو شما کپی برداری بشه و دیگه طرحتون خاص خودتون نباشه. از طرفی ممکنه افرادی با استفاده از لوگو شما، شرکت شما رو زیر سوال ببرن!

خدمات پس از فروش، با همون کیفیت تبلیغات قبل از فروش!

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از سواستفاد‌های احتمالی، هرزمان که خواستین تغییری در لوگوتون اعمال کنین، این کارو به سوتکا بسپرین. چرا که سوتکا نه فقط در طول پروژه، بلکه همیشه کنارتونه و هرزمان که نیاز داشتین می‌تونین روی ما حساب کنین. چرا که هدف ما تنها فروش نیست. ما به شما ضمانت می‌دیم که از کارمون و خدمات پس از کارمون رضایت کامل خواهید داشت. ما دوست داریم که باعث رشد و پیشرفت شما بشیم. چرا که موفقیت شماست که به معنای موفقیت سوتکاست.

خدمات پس از فروش طراحی لوگو سوتکا
قیمت پایین طراحی لوگو سوتکا

تعرفه‌های باورنکردنی

اگر تعرفه‌های طراحی لوگو سوتکا اینقدر پایینه، فقط‌ و فقط به این دلیله که هدف ما کمک به رشد کسب وکارهاست. نه سودآوری محض برای تیم سوتکا. سوتکا تعرفه‌های طراحی لوگو رو بسیار بسیار کاهش داده. و با توجه به نیاز مشتری، پلن های مختلفی رو در نظر گرفته. از طرفی انواع لوگوهای نوشتاری، تصویری و ترکیبی رو با تعرفه یکسان طراحی می کنه، تا بسته به نیازتون بتونید پلن دلخواهتونو انتخاب کنید. تفاوت قیمت‌ها فقط به دلیل میزان زمان و انرژی هست که روی طرح‌ها اعمال می‌شه، و از نظر کیفیت و میزان تاثیرگذاری همگی در سطح بالایی قرار دارن.

پکیج‌های شگفت انگیز

ما اعضای تیم سوتکا به یاد شما سوتکایی‌های عزیز هستیم، و دوست داریم که از انتخاب شما قدردانی کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به اعضای ویژه سایت و مشتریان وفادارمون پکیج‌های شگفت‌انگیزی هدیه بدیم که فقط ویژه اون‌هاست.

 این پکیج‌ها در طول زمان تغییر می‌کنه و شما می‌تونید با عضو شدن در سایت سوتکا، توسط ایمیلتون از اون‌ها مطلع بشید. با عضو شدن در صفحه اینستاگرام سوتکا هم می‌تونید از بسیاری از هدایای سوتکایی، ویژه فالورهامون بهره‌مند بشید.

پکیج شگفت انگیز طراحی لوگو-سوتکا

سوالات متداول سوتکایی ها

چرا من به لوگو نیاز دارم¿

لوگو چهره کسب و کار شماست. شما می‌تونید اون احساسی رو که در کسب و کارتون دارین، از طریق لوگو به زیبایی هرچه بیشتر به مخاطبینتون منتقل کنین. می تونین خودتونو برند کنین ویا فروشتونو بیشتر کنین. پس چرا نباید از این فرصت ویژه استفاده کنین¿!

امتیاز (5 / 1)








من یه کسب و کار کوچیک دارم. آیا به لوگو نیاز دارم¿

اتفاقا شما بیشتر از هرکسی به لوگو نیاز دارین. چرا که می‌تونین از این طریق یه تحول مثبت در کارتون ایجاد کنین. مشتریان رو شگفت‌زده کنین و پرانرژی‌تر از قبل روی پیشرفت کارتون تمرکز کنین.

امتیاز (5 / 1)








لوگو به درد چه کسب و کارهایی می‌خوره¿

می‌تونیم به جرأت بگیم که تمام کسب و کارها! امروزه در هر کسب و کاری که باشیم، نیاز ویژه به تبلیغات داریم تا خودمونو به دیگران بشناسونیم. درغیر اینصورت رغبا از ما پیشی می‌گیرن و ممکنه از اونها عقب بمونیم.

برای تبلیغات حتما به یک نماد یا نشان تجاری نیاز داریم تا معرف کسب و کار ما باشه. پس در تمام کسب و کارها نیاز به یک لوگو حرفه‌ای به شدت احساس می‌شه.

امتیاز (5 / 1)








از کجا بدونم از لوگویی که برام طراحی می‌کنید خوشم میاد¿

تیم سوتکا تمام طرح‌هاشو با حساسیت و ظرافت فراوان به اجرا می‌رسونه. قبل از شروع طراحی هم نمونه کارهایی رو بهتون معرفی می‌کنه تا با سلیقه شما آشنا بشه. از اونجایی که اعضای تیم، علاوه بر طراحی، در زمینه روانشناسی هم اطلاعات دارن، می‌تونن سلیقه شما و مشتریان شمارو بشناسن. پس مطمئن باشید طرح رو قلبا دوست خواهید داشت.

امتیاز (5 / 1)








آیا فایل لایه باز لوگو رو در اختیار من قرار می‌دید¿

یکی از قوانین جهانی طراحی گرافیک اینه که فایل لایه باز رو در اختیار کسی قرار ندن. چرا که امکان سواستفاده از طرح‌ها وجود داره و این کار می‌تونه به صاحبان کسب و کارها آسیب برسونه.

اما از اونجایی که ما به شما اعتماد داریم این قانونو نقض کردیم و فایل رو بهتون می‌دیم. اما مسئولیت‌های حقوقیش پای خودتونه!

امتیاز (5 / 1)








چطور می‌تونم در حین طراحی لوگو راجع به طرحم نظر بدم¿

بعد از ثبت سفارش از طریق سایت، می‌تونین از هر روشی که راحت‌ترین با ما در ارتباط باشین. ما همه جا هستیم. می‌تونین با ما تماس بگیرین یا در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و … نظرات خودتونو با ما در میون بذارید.

امتیاز (5 / 1)








اگر از طرحم خوشم نیومد چی¿

مگه میشه طرحی رو، خود شما خلق کنید و دوستش نداشته باشید؟! شما قراره تو تمام مراحل طراحی، مارو همراهی کنید. از طرف دیگه ما اینقدر طرح رو تغییر می‌دیم تا بالاخره همون چیزی بشه که شما می خواستین. پس مطمئن باشین که عاشق لوگوتون می‌شین.

امتیاز (5 / 1)








مراحل طراحی لوگو به چه شکله¿

به ترتیب به این صورته: ثبت سفارش از طریق سایت، پرداخت 50 درصد مبلغ موردنظر، دیدن نمونه کارها و انتخاب نمونه مورد علاقه، شروع طراحی، تغییر لوگو تا رسیدن به بهترین طرح، پرداخ 50 درصد نهایی، دریافت فایل لایه باز با کیفیت فوق العاده

امتیاز (5 / 1)








من یه لوگو دارم ولی ازش راضی نیستم. ولی نمیخوام عوضش کنم، باید چیکار کنم¿

ما می‌تونیم با حفظ اصالت برندتون اونو به روز کنیم و ارتقا بدیم. به طوری که هم شاکله قبلیش حفظ بشه هم شما عاشقش بشید! پس نگران نباشید و همه چیزو به تیم سوتکا بسپرید.

امتیاز (5 / 1)








امتیاز (5 / 1)